Πάντα απολαμβάνεις το “Είσαι το ταίρι μου”

Το πόσο καλή και απολαυστική είναι μια σειρά φαίνεται από την διαχρονικότητά της. 20 χρόνια μετά συνεχίζουμε να απολαμβάνουμε το “Είσαι το Ταίρι μου” το ίδιο, ακόμη και αν έχουμε μάθει τις σκηνές απ’έξω.
Τι και αν όλα τα επεισόδια στρημάρουν στο youtube από 4-5 φορές το καθένα; Όταν το έχει η τηλεόραση, θα το βάλεις να σου κρατάει πάντα συντροφιά.
Παραγωγής 2001-2002, το Είσαι το Ταίρι μου παρά τα μεγάλα (αλλά τόσο χαριτωμένα) σεναριακά κενά (όλα θα μπορούσαν να λυθούν με μια φωτογραφία ή έστω με έναν διάλογο παραπάνω αλλά μιλάμε πάντα για σειρά) περιγράφει και μια διαφορετική ελληνική πραγματικότητα. Ταξιδάρες στην Αυστραλία για την παραγωγή και ακόμη και για λαϊκά παιδιά σαν τον Γρηγόρη,χαρούμενος κόσμος και γεμάτα μπαρ και φυσικά άπειρο τσιγάρο μέσα και έξω. Στην σειρά παίζει να μην καπνίζει μόνο ο καρδιακός Λυκούργος και ο 8χρονος Μιλτιάδης. Τόσο τσιγάρο που απορείς αν το μπάτζετ καλύφθηκε μόνο από τις γνωστές καπνοβιομηχανίες. Οι υπόλοιποι το ξεφτιλίζουν μέρα – νύχτα, πως ο Ψαλιδοχέρης είχε ψαλίδια για χέρια, αυτοί (Στέλλα, Γρηγόρης, Ανέτα, Σωτήρης, Λάζαρος, Νίκος κατά σειρά ίσως) έχουν τσιγάρα.
Από εκεί και πέρα οι ηθοποιοί είναι όλοι εξαιρετικοί στους ρόλους τους και χάρισαν μοναδικές ατάκες και σκηνές. Ας θυμηθούμε μερικές κλασικές από αυτές ανά χαρακτήρα – ρες χωρίς χρονική σειρά (θα βάλω τις προσωπικά αγαπημένες μου).
Σωτήρης & Στέλλα στο μπαρ όταν μαθαίνει ότι είναι “έγκυος”
Μετά από την μέση, με την επιστροφή της Στέλλας – Βίκυς στην έπαυλη, η σειρά εστιάζει πλέον στο πιο ταιριαστό – αταίριαστο ζευγάρι της ελληνικής τηλεόρασης. Το πόσο μπροστά ήταν η σειρά φαίνεται όταν στο πρώτο επεισόδιο η Στέλλα βλέπει τον ουρανό και αναρωτιέται ότι κάπου θα υπάρχει το ταιρί της και η επόμενη σκηνή δείχνει τον Σωτήρη (κάτι τέτοια easter eggs / foreshadowings βλέπαμε στο Breaking Bad και τα θαυμάζαμε ενώ η ελληνική τηλεόραση τα μοίραζε απλόχερα).
Η αγαπημένη μου σκηνή των δύο δεν είναι άλλη από την παρακάτω. Για μια φορά η Στέλλα παρά την αρρωστημένη καψούρα που έχει γι’αυτόν, του μιλάει και του ρίχνει μπινελίκια όταν έρχεται και της χαλάει την στιγμή. Ο δε Σωτήρης, αιώνιος έφηβος και στα νεύρα μόνιμα χωρίς αιτία, καίγεται και θέλει την Στέλλα από την αρχή. Όσο και να προσπαθούσε, δεν κατάφερε ποτέ να πείσει τον εαυτό του ότι δεν ίσχυε το αντίθετο.
(πάντα γελάω όταν και οι δύο φωνάζουν σαν να είναι μόνοι τους χωρίς να λογαριάζουν καν τους γύρω, στην σκηνή αυτή και γενικά σε ταινίες / σειρές όσο ενοχλητικό και ντροπιαστικό και να είναι στην πραγματικότητα)
Σχέση Στέλλας – Νίκου
Επικές ατακάρες στο παρακάτω βίντεο για να δικαιολογηθεί ο χωρισμός, ειδικά η Στέλλα εδώ δίνει ρέστα. Και γενικά πάντα μ’άρεσε πόσο τρόλαρε συνέχεια τον άντρα που ήθελε πριν σαν τρελή, πόσο ακομπλεξάριστη ήταν απέναντί του όταν είχε βρει τον έρωτά της αλλού και πόσο κόλλησε με τον Νίκο σαν φίλοι. Ωραίο δίδυμο που θα μπορούσε να έχει και άλλες σκηνές.
Προηγουμένως είχε γίνει και το ΚΟΡΥΦΑΙΟ σκηνικό που χωρίς ΚΑΝΕΝΑ λόγο έψαχνε μέσα στην νύχτα τον Νίκο και τον είδε να φιλιέται με την Βίκυ. Ο Νίκος της πετάει πέτρα και αυτή ανοίγει τα ποτιστήρια και τους κάνει μούσκεμα (εδώ στο 31′, γενικά σε όλο το επεισόδιο οι σκηνές τους είναι χρυσός).
Η καλύτερη (μη κωμική) σκηνή της σειράς είναι αυτή του Νίκου και της Βίκυς πριν τον γάμο.
Η οριστική αποδόμηση της σχέσης του Mr. και της Mrs Perfect. Δύο άνθρωποι που φαινομενικά ήταν τέλειοι μαζί αλλά προσπαθώντας να υπερβάλουν και να ξεχωρίσουν κατέστρεψαν ότι είχαν.
Η Βίκυ το σύμπαν της και ο Νίκος τον έρωτα της ζωής του. Εξαιρετικοί και οι δύο ηθοποιοί στην σκηνή.
Είναι τόσο αστείο που ο Νίκος μέχρι το τέλος νόμιζε ότι ο “Γρηγοράκης” είναι ο Λάζαρος. Δηλαδή ότι η Βίκυ θα ερωτεύονταν και θα περνούσε τόσο καλά όσο έλεγε με τον Λάζαρο! Θα είχε πλάκα αν ανέφερε τον Μήτσαρο που συμμετέχει και στην πιο αστεία σκηνή της σειράς για πολλούς.
Ο Νίκος πήγε να έχει μια εξέλιξη χαρακτήρα από το κακομαθημένο πλουσιόπαιδο – πλέιμποϊ που τα είχε όλα στα πόδια του. Ήταν ο μόνος που ενδιαφέρονταν τόσο πολύ για τον πατέρα του και πήγε στα άκρα για να τον χαρεί παραπάνω. Έγινε φίλος με την Στέλλα. Ωστόσο το σενάριο δεν τον εξέλιξε και μετά από λίγο παρακολουθούσε απλά τις εξελίξεις.
Ο Μήτσος τελικά είναι ο πιο αγνός χαρακτήρας της σειράς μαζί με την κυρία Βέρα, την μητέρα.
Γρηγόρης και Βίκυ (Στέλλα)
Από τα μεγάλα ατού της σειράς είναι η επιλογή των τραγουδιών της σε κάθε στιγμή. Από ρεμπέτικα και βαριά λαϊκά μέχρι house και ethnic κάθε σκηνή είναι τέλεια ντυμένη μουσικά.
Από τα μικρά μικρά της σειράς και τόσο ξεκαρδιστικά είναι όταν ο Γρηγόρης φέρνει την Βίκυ (Στέλλα) μετά το τραγούδι του σπίτι. Βάζει κασέτα να φτιάξει ατμόσφαιρα (9.15 στο βίντεο) και ακούγεται το “Φέρτε πρέζα να πρεζάρω”. Κλάμα.
Το αλλάζει και για σχεδόν ολόκληρο το τραγούδι παίζει “Ναύτης και Καντηλαναύτης” της Ριτάρας. Ισοπέδωση. Από τα κρυφά διαμάντια της σειράς.
“Άντρα μου καντηλαναύτη
Αχ
Και να’μοιαζες του ναύτη”
O δε Γρηγόρης, που πληρώνει το αρρωστημένο κόλλημά του με την Βίκυ και κυρίως το ότι δεν αγάπησε ποτέ τον εαυτό του, προσφέρει τις δύο παρακάτω πελώριες σκηνές (είναι πραγματικά δύσκολο να διαλέξεις).
Οι συμβουλές του Καπετάν Λάζαρου και η εκτέλεση του Γρηγόρη είναι νο2 στην σειρά εύκολα.
Είναι τέτοια η αμηχανία και η απελπισία του που πριν ξεκινήσουν ο Λάζαρος του λέει “ποια είναι η άτυχη”. Σκηνή που αν την είχε αμερικάνικη σειρά θα γίνονταν παγκόσμιος χαμός.
Και αν αυτή η σκηνή είναι mainstream αστεία, η παρακάτω για μένα με τους θείους της Στέλλας στην Μελβούρνη είναι ακόμη καλύτερη και αδικημένη.
33ο λεπτό λοιπόν, ο Γρηγόρης πήρε την εξωφρενική απόφαση να πάει στην Αυστραλία (ντυμένος καλοκαιρινά ενώ εκεί έχει καταχείμωνο) και να βρει την Στέλλα.
Συμπατριώτης τον βοηθάει να βρει την διεύθυνση των θείων της και του δίνει ένα μπλε σπορ μπουφάν, ένα φούτερ και κάλτσες. Ο συνδυασμός επικός με το σορτσάκι και το πέδιλό του. Σαν να είναι ένας ανώμαλος /απατεώνας που περιφέρεται με έναν σάκο δεξιά και αριστερά να μοιράσει την πράματειά του.
Ο διάλογος εξίσου άρρωστος. Δείχνει φωτο με αυτόν και την Βίκυ (ράντομ τύπισσα στα μάτια των άλλων) σαν να είναι ο νταβατζής της.
Το “θα ξανάρθω” και το “σταμάτα, φαίνονταν επικίνδυνος” είναι απλά το κερασάκι στην τούρτα σε μια αριστουργηματική σκηνή.
Από εκεί και πέρα λίγα λόγια για τους άλλους χαρακτήρες.
Ο Λάζαρος ήταν σίγουρα η ατραξιόν και το αλατοπίπερο της σειράς αλλά νομίζω πλέον απολαμβάνω τις ατάκες του περισσότερο παρά τις σκηνές του. Το πως συνοδεύει τον Γρηγόρη (εκπληκτικό δίδυμο), την Βίκυ ή οποιαδήποτε άλλο είναι πάντα απόλαυση. Συμπαντικά την αξίζει την Βίκυ. Την ήθελε από την αρχή και δεν την πήρε ποτέ μα ποτέ στα σοβαρά. Ο καθένας μπορεί να κρίνει διαφορετικά αν πρόδωσε τον Γρηγόρη ή όχι.
“Ήρθες πάλι τρελό καρναβάλι”
Η Ανέτα είναι θεά και έχει την καλύτερη ατάκα της σειράς.
“Ακόμη και τα όνειρά σου κουβαλάνε μια φτώχεια. Μια σιχαμερή μιζέρια”.
Ο πατέρας Λυκούργος ζει στον κόσμο του και εντελώς μαλακισμένα επιβάλει στα αγαπημένα του πρόσωπα το τι θέλουν να κάνει ο ίδιος.
Η δε μαμά Βέρα, θεά και πανταχού παρών. Τα έχει καταλάβει όλα από την αρχή (29-31′ οι αντιδράσεις της είναι τρομακτικές). Από την αρχή προσπαθεί να προστατεύσει την οικογένειά της και είναι ο πιο αγνός χαρακτήρας μαζί με τον Μήτσο.
Φυσικά και ο παππούς.
Τέλος, δυο γκεστ συμμετοχές απογείωσαν την σειρά και χάρισαν άφθονο γέλιο!
Δύο λαϊκοί τιτάνες που βρέθηκαν στον διάβα της Ανέτας!
Ο τεράστιος Τσιριγκούλης που γυναίκες αυτοκτόνησαν για την πάρτη του.
Και ο ημίθεος Βλάσης (“ΠΕΣ ΤΟΥ ΑΝ ΕΙΝΑΙ ΑΝΤΡΑΣ ΤΟΝ ΠΕΡΙΜΕΝΩ ΤΑ ΞΗΜΕΡΩΜΑΤΑ ΣΤΙΣ 3 ΓΕΦΥΡΕΣ – αυτό το δημόσιο που λέγαμε πιο πάνω).
Είναι τόσο πετυχημένη η σειρά που η παραπάνω λίστα θα μπορούσε να είναι τόσο διαφορετική για τα αγαπημένα του καθενός.
Γι’αυτό δεν θατην βαρεθούμε και ποτέ.